7 år med Morris !

Nu har han fått somna in. Efter en vår och sommar av tilltagande värk då han hade Artros och förmodligen också även effekter av fästingsmitta.
Den plats han fick i mitt hjärta kommer alltid att vara hans alldeles egna. Han har gett mig så mycket och jag hoppas att även jag/vi gav honom många fina stunder. Jag nu gått igenom hela mitt bildarkiv, och tror  nog att vi lyckades med det. Visst vart han bortskämd för vi såg honom ju så som de flesta gör med sina husdjur, han var ju en av familjen. Han var mer än bara en hund, iallfall för mig! Djupt älskad kom han att bli för mig och hela vår familj, ja även utanför. Han var lätt att tycka om då han hade en härlig personlighet och dessutom var söt som socker. Kommer inte att skriva så mycket mera utan visar bilder istället.
och många blev det men men… =)

Vi hann med mycket under dessa 7 år , se och uppleva många stunder och platser, långt bort likväl som under våra korta dagliga promenader till skog eller ängarna alldeles intill.

Du var inte stor då du kom till oss. Vi adopterade dig från en annan familj som blev allergiska och inte kunde ha kvar dig,.. vilket var tur för oss. 12 veckor var du då du flyttade in till oss.

Vintern var den första årstiden du bekantade dig med tillsammans med oss…och du älskade att leka i snö.Det var inte lätt att fota av dig då skärpan ofta hamnade på din lugg och dessutom var du inte still tillräckligt länge för att jag skulle hinna med, som mest fotat stillastående motiv  innan…. som typ blommor.

Men med lite träning så lärde jag mig att fånga även Dig på bild.

En annan passion i livet var förståss BOLLAR,…
Stora eller små, hårda som mjuka spelade ingen roll.
Bästa som fanns.

Du hade charmiga små egenheter,…
som t ex då du gäspade och krullade tungspetsen.

gäspar en så ……

brukar det smitta av sig.

Du ville sova uppe på soffryggen,….

Där du även kunde hålla koll på omgivningarna.

Du bad med framtassarna då du verkligen ville ha något,…

Många har dina frisyrer varit under åren,…

Resor var roligt om jag fick sitta i mattes knä,.. i framsätet.

Du trivdes lika bra i fjällen som vid havet.

Många utflykter har det blivit,.. här ett litet axplock.

Stunder i bus,….

Vila, omvårdnad och mysstunder…


Och i studion,…


Tack Morris för allt du gett mig,…sällskap , skratt, tröst och kärlek.

Du är djupt saknad och ingen av oss kommer att glömma Dig eller
stunderna vi fått dela med dig. Nu behöver du inte längre ha ont.

Vila i frid,…..  ❤

// Tess

5 svar till “7 år med Morris !

  1. Så tråkigt Tess..Jag lider med dig, man har sett många goa bilder på Morris..och man har varit glad efteråt han var en speciell hund med mycket bus..Jag beklagar..
    MVH Anita Scheers

  2. tack för att jag har fått följa ett helt hundliv i dina fina bilder!

  3. Tack för era goa rader <3… Han saknas oss,..

  4. Åh, jag beklagar, vet hur ont det gör att förlora ett husdjur. Fint inlägg till Morris minne.

  5. Det är verkligen inte lätt ,…men han lever vidare i vårt minne .
    Tack för dina rader Karin !
    Uppskattas …

    Mvh Tess

Lämna en kommentar